Bølgen slo an

Høstsesongen hos Bygdekinoen på ungdomshuset vårt fikk en pangstart i går kveld. “Bølgen” gikk som forventet godt, men at vi skulle få 140 stykker innom dørene, var langt over forventning. Og når det også kom 60 stykker på “innsiden ut”, ble dette den beste kinokvelden vi har hatt i løpet av de 21 årene min bedre halvdel og jeg har holdt på med kinoarrangering. Vi synes det er morsomt å holde på med dette, men når det kommer så mye folk som i går, blir det kjempemorsomt. Og det viser til fulle hvilket viktig tilbud Bygdekinoen representerer i bygde-Norge. Jeg tror aldri strømming, nedlastning, og hva det nå enn måtte være, kommer til å konkurrere ut kinoen. Det er noe eget med det store lerretet og felleskapet i kinosalens mørke. Jeg har sagt det før, og jeg gjentar det igjen, Bygdekinoen er en av Norges fineste kulturinstitusjoner.


Slik ser det ut når 140 forventningsfulle publikummere venter på Bølgen.


Ikke hver gang at parkeringsplassen på Vonheim er så fylt opp når det er kino.


Mona stekte opp fire liter vaffelrøre, men dessverre ble det for lite.


To som kom tidsnok til å få vafler, Bindal SV sin ordførerkandidat Elin Lian lot valgkamp være valgkamp denne kvelden, og solte seg heller  i glansen av filmstjerne Per Blomstrøm. Alle som kommer på kino hos oss på Vonheim, har tilbud om gratis kaffe og vaffel. Men denne gangen strakk ikke kapasiteten til.


I kinokiosken gikk popcorn, brus og annet godteri unna som varmt hvetebrød i tørt gress.


Billettsalget var så hektisk at kinomaskinist Jan Ove Brøndbo ble helt utmattet.


Meget godt fornøyde publikummere forlater salen etter endt kinoforestilling.


Jan Sandnes hadde tatt turen fra Leka for å gå på kino. Han fører regnskapene for både Morten Ulrichsen og meg, og det er vi åpenbart fornøyd med alle tre.


Så fornøyd var jeg med besøket denne kvelden, at jeg kastet kontrolldelen av kinobillettene i lufta som konfetti.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg