Med traktor til Lona bru

De fleste opplever det vakre landet vårt fra bilen, og det er vel og bra. Men har man først prøvd å ta turer i traktor, skjønner man fort bilens begrensninger. Ingenting kan måle seg med turer på landevegen i traktor. I gårkveld var jeg på fornøyelsestur blant annet til mitt kjære busskur ved Lona bru. Jeg så laks som plasket i elva under brua, jeg hørte en svane som skrek stygt, og ikke minst fikk jeg oppleve minikabareten “Kongsmoen og Lona, der hi vi leika og tjona”. Artisten bak denne kabareten er Inger Sofie Aune Johannessen fra nettopp Kongsmoen. Hun jobber i kulturetaten i Høylandet kommune, men på fritiden underholder hun i busskuret på Lona. Forestillingen inneholder både sang, dans og resitering. Det er bare å ta kontakt med kulturetaten i Høylandet kommune og avtale forestilling, så stiller Inger Sofie opp.


Inger Sofie synger av full hals under sin forestilling i busskuret.


“Du kan ikke være sur, når du er i et busskur”, sier Inger Sofie i denne monologen.


Dette bildet har jeg lenge sett fram til å få tatt.


Obligatorisk kaffe i busskuret.


Posering på traktoren, med sangerinnen fra Kongsmoen som fotograf.


Some (sosiale medier) flyter over av toppturbilder for tiden, dette er mitt foreløpige bidrag.

4 kommentarer

Siste innlegg