Rørvikdagan med Charlie Rackstead og DumDumboys

Sommeren er tiden for de store konsertopplevelsene. I går kveld fikk jeg for første gang oppleve to av mine favorittband på samme scene. Stedet var Rørvik, og anledningen var Rørvikdagan. Dette er et arrangement som opprinnelig var en tradisjonell martna, men som mer og mer har dreid i retning av å bli en musikkfestival med en rekke store navn på plakaten. I går kveld var det Charlie Rackstead & The Sticklesbergen Ramblers og DumDumboys som sto for musikken. Jeg skal ikke gi meg inn på noen musikkanmeldelse her, bare ganske enkelt fastslå at for mitt vedkommende ble begge konsertene et minne for livet. For noen musikere, og for noen enterteinere. Det var rundt 1500 publikummere til stede, det kunne godt vært flere. For dette var en kveld for evigheten.


Førstemann ut var Charlie Rackstead, som synger engelske versjoner av store norske slagere ikledd countrydrakt. Jeg har vært fan av dette bandet siden første gang de spilte en av sine sanger i radioprogrammet Lønsj. Rune Nilsson som han egentlig heter, er som kjent programleder der.


Medprogramleder Torfinn Borkhus spiller bass i The Sticklesbergen Ramblers. Kul og ruvende skikkelse.


Morten Lyen på banjo gir det riktige bluegrass-soundet.


Som stor fan av bandet, var det en selvfølge å stå helt fremst under hele konserten. Jeg elsket hvert minutt av denne opplevelsen.


Så var det DumDumboys sin tur, med Prepple Houmb i spissen. Og for en konsert det ble, vanvittig trøkk fra første akkord.


Prepple er en stor scenepersonlighet, han gir virkelig alt.


Aslak Dørum, Sola Jonsen og Kjartan Kristiansen.


Prepple kastet skjorta både en og to ganger i løpet av konserten. Det virket ikke som at den kvinnelige delen av publikum hadde noe i mot det.


Kjartan Kristiansen og gitar er en usedvanlig god match.

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg