Forbanna drittvær

Nå er jeg så inderlig lei av dette forbanna drittværet at jeg bare må få det ut. Og heldigvis har jeg ikke truffet noen i det siste som har kommet med det komplett idiotiske utsagnet: “Det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær”. Jo det finnes definitivt dårlig vær. Hva skal man ellers kalle intense og hyppige regnskurer ispedd hagl og 7 iskalde varmegrader nå midt i juni? Og sånn har det mer eller mindre vært lenge nå. Alt er så oppbløtt ute nå at det er utenkelig å slippe ut kyrne. Dette skulle jo vært den beste tida på beite, men de må finne seg i å stå på båsen og spise innkjøpt rundball. Og gudene må vite når det blir mulig å ta førsteslåtten. Og så vet jeg at det er bønder som har det langt verre enn meg, har virkelig sympati med kornbønder som ser ut til å liten eller ingen avling i år. Dette er også den beste tida for ørretfiske, men hvem orker vel å fryse fingrene og ræva av seg på fisketur, ikke jeg i hvertfall. Joda, det finnes sikkert dårlige klær, men jaggu finnes det dårlig vær også!!!!!


Bakom alt det grå finnes Heilhornene.


Andre sida av fjorden kan man innimellom bare så vidt skimte.


Her skulle kyrne gått når de skal på beite, men både veg og beite ville blitt et gjørmehav hvis jeg slapp de ut nå. Noen som vil påstå at gode klær hjelper mot dette?


Hvis jeg tråkker litt hardt i plenen, blir det sånn.


Selv Balenoen ser ut til å sture.


Et lyspunkt er at jeg har tørr ved å legge i ovnen.

6 kommentarer
    1. Jeg er så enig med deg, Terje! Drittvær! Å gå med ulljakke og tøfler, og fyre i peisen 15. juni er ikke riktig, selv om det er nødvendig. 🙁

    2. Balenoen er hvertfall ren… Hehehhe 😉
      Hører rykter om at det er skikkelig sjitvær der hjemme ja, fy flate noe så nitrist 🙁 Kornbønder over hele landet sliter, det er helt forferdelig…
      Vi har forpakta bort jorda på gården. Det eneste som er i drift der nå er lakseelva, og den er det ihvertfall vann i 🙂

    3. Helt enig, Terje! Jeg har nå klippet (nesten alle) sauene mine, og har nesten dårlig samvittighet for det. For det er IKKE varmt!
      Varmekjeledressen er sjelden FOR varm, i disse dager. Jeg håper på høyonn (bakketørking) om ei uke eller to, men det ser virkelig mørkt ut i år. Forbanne dritvær!!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg