Eggdonasjon

Morten Ulrichsen er vanligvis en sindig og rolig mann. Men den siste tids oppslag om at eggdonasjon er forbudt i Norge, har fått Morten til å se rødt. -Hvorfor i svarte skal det være forbudt med eggdonasjon. Ingen har noe med hva jeg gjør med eggene mine, sier en oppbrakt Morten Ulrichsen. I dag hadde han tilkalt Namdalsavisas skandalereporter Birger Aarmo for å få fram sitt syn på saken til et større publikum. Og Aarmo var ikke tung å be. Når dagsaktuelle tema belyses av ledende samfunnsaktører, står spaltene åpne.


– Ingen har noe med om jeg selger eller gir bort for eksempel disse påske-eggene, sier en indignert Morten Ulrichsen. Jeg utfører eggdonasjon når jeg vil, og til hvem jeg vil, legger han til med ettertrykk.


Det er overskrifter som dette som har fått Morten til å se rødt.


Her donerer Morten en pakke påske-egg til Namdalavisas Birger Aarmo. – Dette er en prinsippsak, sier Morten. – Og hvis samfunnet vil straffe meg, er jeg villig til å ta den straffen som måtte komme.


Morten poserer, ikke helt overraskende, villig for fotografen. Han fikk også med seg Torlaug, men det er foreløpig uklart om hun støtter hans eggdonasjonsaktivisme.


– Egget jeg holder i hånda her nå, bestemmer jeg over selv, forklarer Morten til både journalist og kunder. – Jeg kan selge det, jeg kan knekke det, eller jeg kan donere det bort. Ingen kan blande seg inn i den beslutningen, sier Morten, med antydning til harmdirring i stemmen.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg