Feltskyting, sett fra innsiden

I dag var jeg med og arrangerte feltskyting for første gang i mitt liv. Skytterlaget i nabobygda Gutvik trengte kompetent mannskap til årets feltskyting, og da ble jeg spurt. Jeg fikk den betrodde oppgaven å være anviserassistent for den langt mer drevne Morten Ulrichsen. I all hovedsak besto jobben i og klistre lapper over hullene som skytterne greide å lage i skivene. På tross av mye god skyting, vil nok dette stevnet bli husket for de ypperlige prestasjonene hva anvisning og klistring av kulehull angår.


Her markerer Morten at skuddene i skiva satt til høyre.


Morten er en veldig tydelig anviser, her vifter han med spaken for å vise at det er 6 treff i skiva.


I motsetning til andre anvisere, behersker også Morten liggende anvisning.


Her markerer Morten for sentrumstreff.


Selv tok jeg jobben med å klistre skivene på aller største alvor.


Her blir kulehullet forskriftsmessig klistret.


Olav Kalvik ble kåret til kretsmester i feltskyting, men som dere ser er han svært mediesky.


To kretsmestere nyter hverandres selskap mens de uhemmet skryter av sine prestasjoner. Olav Kalvik ble kretsmester i klassen for normale skyttere, mens Jan Tiller ble kretsmester i en av de geriatriske klassene.

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg