Selja har falt

For snart 3 år siden fortalte jeg i et blogginnlegg om at jeg reddet meg fra en potensielt farlig situasjon ved å klatre opp i et tre. Dette treet var ei selje, og den fikk hard medfart av en av høststormene i fjor. Og nå så jeg meg nødt til å felle hele treet, råteskadd og skamfert som det var. Ikke at det var et særlig gammelt tre, og selje er jo ikke blant de peneste trærne heller. Her får dere se hvordan det gikk til når selja gikk i bakken, og hvis dere klikker på linken sist i teksten her, kan dere lese om den gangen selja reddet meg.  http://terjeaa.blogg.no/1341431440_skrekkopplevelse.html


Sånne trær er det bare en ting å gjøre med.


Like før den deiser i bakken.


Og her er den på tur ned.


Så er det bare å kviste den, så blir det brukbar ved til neste fyringssesong.


Brede årringer, så den var ikke særlig gammel.


Til slutt var det bare å vinsje den fram og kappe den i stykker.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg