Meierifest på Steinkjer

En av mine store privilegier i livet, er at jeg som en følge av denne bloggen, blir invitert til forskjellige arenaer for å bidra med diverse innslag. Fredagskvelden fikk jeg være med på meierifest på Steinkjer. Og det må jeg si var en av de aller morsomste oppgavene jeg har hatt. Jeg fikk fortelle en feststemt forsamling av melkebønder fra Steinkjer, Namdalseid og Sandvollan om mitt liv som bonde og blogger. I tillegg ble jeg påspandert et festmåltid av sjelden god kvalitet. Men viktigst av alt, jeg fikk treffe og prate med noen utrolig hyggelige og spennende yrkesbrødre og søstre. Så for meg som både er glad i folk og glad i å prate (ifølge min kone er jeg alt for glad i å prate), ble dette en kveld for evigheten. Ikke minst satte jeg stor pris på et svært hyggelig møte med lederen i Norges Bondelag, Lars Petter Bartnes. Norges bønder kunne neppe hatt en bedre fremste tillitsvalgt enn ham.


Arrangøren hadde satt av ti minutter til mitt innslag, jeg sprengte visst den tidsrammen grundig……


Det var et meget dannet publikum, som høflig satt i ro hele tiden mens jeg pratet.


Her ser det ut som jeg retter en advarende pekefinger mot forsamlingen, men det var ikke hensikten altså.


Tenk, jeg fikk også en dans med kveldens unge, sprudlende opplagte vertinne. Inger Hovde er melkebonde fra Stod. Noen som tenkte at melkebønder er trauste og kjedelige????


Høydepunktene sto i kø denne kvelden. Her får jeg prøve den røde løper sammen med leder i Norges Bondelag, Lars Petter Bartnes. Leder i Nord-Trøndelag Bondelag Asbjørn Helland drister seg til å han en fot på løperen.


Sammenligning av mobiltelefoner, Lars Petter Bartnes holder seg fortsatt til Nokia med taster, samme modell som jeg pensjonerte før jul. Asbjørn Helland suger til seg informasjon om mobiltelefoner. Han vurderer også å skaffe seg mobil.


Tre bondetopper, og en starstrucked blogger……

Ingveig Jerpstad fra Namdalseid hevder at hun er fan av bloggen min, og stilte ganske velvillig opp til fotografering.

 

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg