Genial måte å tenne grillen på

Under et av mine besøk i sommerteltet til Matkroken Bogen, kom Morten med en innretning som han ville at jeg skulle prøve. Han hadde utstyret som gjorde at jeg skulle slippe å bruke tennvæske når jeg fyrte opp grillen. Nå har jeg testet denne innretningen, og her er resultatet av denne forbrukertesten.


Slik ser innretningen ut.


Plasser innretningen oppi grillen, krøll sammen et par avissider og legg nederst, var instruksjonen som Morten ga.


Fyll så på med grillkull, og tenn på avispapiret i bunnen, instruerte Morten videre.


Og ganske snart sivet det røyk opp mellom grillkullet.


Flere ganger tente jeg på.


Og i et par kullbiter var det antydning til varme, men ikke nok til å overbevise meg.

Så tok jeg i bruk min geniale metode, rikelig med tennvæske. Og jaggu ble det ikke fyr i grillen, og grillmaten ble helt utmerket.

Konklusjonen på min forbrukertest er at innretningen er helt ubrukelig. Morten vil helt sikkert hevde at jeg har gjort alt galt, brukt feil avis osv. Men på tross av dette vil jeg likevel anbefale å kjøpe innretningen, dette på grunn av prisen, kun 30 kroner koster den. Og kan sikkert brukes som pynt på balkongen, f.eks. med noen tørre strå oppi. Mange har sansen for sånn pynting, selv om det overhodet ikke tiltaler meg. Det noen oppfatter som dekorasjoner, anser jeg bare for rot å være.

2 kommentarer
    1. Disse virker aldeles utmerket. Tøm litt matolje på avispapiret slik at du får litt mer “drivstoff”, så har du glødende kull på femten minutter. Da slipper du stanken av tennvæske, også.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg