Stilarter for 17.maitale

Som jeg har nevnt tidligere her, har jeg tatt på meg å holde 17.maitale i nabobygda Gutvik i år. Og denne gangen har jeg tenkt å legge mer vekt på stil enn innhold. Så kveldene nå går med til å teste ut forskjellige stilarter innen talekunsten. Jeg har på ingen måte kommet i mål enda, først må jeg finne ut hvilken stilart jeg skal satse på, deretter blir det å perfeksjonere denne stilarten. Her kommer noen bilder av enkelte av stilartene jeg har under vurdering. Jeg har naturligvis en rekke andre typer under vurdering.


Denne har jeg kalt “klassisk agiterende arbeidertaler”.

Mildt forkynnende type.


“Jeg er ingen taler”-typen.


Den opphøyde.


Den kule og lett selvopptatte typen.


Den inderlige og påtatt hjertevarme typen.

Jeg tar gjerne i mot råd om hvilken stilart jeg skal gå for.

 

3 kommentarer
    1. Tja, ikke godt å anbefale dette her, meget bra alle 😉 meeen , kanskje ikke den første 😉 God fornøyelse, skulle gjerne vært og hørt på, men i år blir vi i Namsos, ska gå i tog sjø 😉

    2. Hva med den opphøyde mildt forkynnende og inderlig og påtatt hjertevarme typen,den tror jeg kunne gjort success i Gutvika ja : )

    3. Har du glømt ” pekefingertypen”……? Den likeste varianten av pekefingertypen er den som peker framover, det er jo dit vi skal!
      Lykke til med talen uansett type du måttte velge!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg