Flybilder, Rolf Mikkelsen

På denne bloggen har jeg vært innom flere av sjangerne innen bloggverdenen. Men sinnablogger har jeg ikke vært før i dag. Men nå er jeg så inderlig forbannet at  jeg tyr til bloggen for å få utløp for sinnet. Samtidig som jeg vil advare mot et helt konkret firma, Flybilder, Rolf Mikkelsen fra Fredrikstad. Det hele startet den 13. desember, da fikk vi besøk av en  svenske med litt rar hårsveis og ekstremt høy og gjennomtrengende stemme. Men han var jo hyggelig nok, og viste seg å selge flyfoto for Rolf Mikkelsen. Jeg burde nok ha ant uråd, for dette var jo fredag den 13. Men han insisterte på at vi måtte ha flyfoto av gården, for det var bortimot den peneste gården han hadde sett. Og da det gikk opp for ham at det var bilder av barnebarna våre vi hadde på veggen, gikk han nærmest opp i fistel over at vi som var så unge kunne ha barnebarn. Da vi fortalte ham at vi var over 50 begge to, falt han fullstendig i staver over hvor godt vi holdt oss. Men det hele endte med at vi bestilte et flyfoto av gården, og vi fikk også et raust avslag i prisen mot at vi betalte kontant. Joda, han hadde kortterminal i bilen, men den var “lite av och på om den funkade”, så han mente det var best om vi kjørte på butikken og tok ut penger. Og slik ble det, bildet skulle komme senest i slutten av februar. Men intet bilde kom, så jeg ringte for å etterlyse det, men det var vanskelig å få svar hos Rolf Mikkelsen. Men til slutt fikk jeg svar, og de kunne ikke skjønne at jeg ikke hadde fått bildet, men de skulle sjekke opp og ringe senere samme dag. Men ingenting hørte jeg, så jeg måtte ringe igjen. Og samme prosedyre gjentok seg flere ganger, de skulle ringe tilbake når de hadde sjekket opp saken. Jeg ringte også den høyrøstede svensken, og han lovte at dette skulle bli i orden samme dag. Jeg skulle bare ta det helt med ro, ingen problemer. Selvfølgelig hørte jeg ikke mer fra dem, ikke noe bilde kom i posten heller. Så ringte jeg til dem igjen for få dager siden, og fikk til svar at dette kunne de ikke ta på stående fot. Da var begeret mitt fullt, jeg krevde å få pengene tilbake. Men fikk bare til svar at de skulle ringe meg senere på dagen. Jeg har verken fått telefon eller penger fra dem, så derfor ble jeg sinnablogger i kveld. Selvfølgelig har jeg vært idiot som forhåndsbetalte, men jeg trøster meg med at jeg i alle fall ikke er kriminell, slik som Flybilder, Rolf Mikkelsen er. Det hører med til historien at de som bestilte bilder uten å forhåndsbetale, for lengst har fått sine bilder. Selvfølgelig blir dette en politisak, og for ordens skyld har jeg informert Flybilder, Rolf Mikkelsen om at jeg kom til å offentliggjøre historien.


Slik ser den famøse kontrakten ut.


Det er uhyggelig sjelden at jeg viser fingeren til noen eller noe, men nå syns jeg faktisk det er på sin plass.

5 kommentarer
    1. Stå på, dette må gå i orden. Jammen er det kjekt å ha en blogg å ty til. Det er ikke morsomt for han å bli “hengt ut” her.
      Forøvrig da jeg leste den første linja om at du var blitt sinnablogger, trodde jeg det var Sylvi Listhaug det dreide seg om……

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg