Sam(e)drift

I alle år har jeg drevet gården alene, det har aldri vært snakk om samdrift her. Men denne våren har det vært utstrakt sam(e)drift, inne i fjøset har jeg hatt mine dyr, og utenfor fjøset har en stor reinflokk beitet. Men i dag ble sam(e)driften avviklet. Reingjeterne kom med helikopter og drev reinflokken til fjells. Jeg regner med at de drev flokken over fjellet for å laste opp reinen på lastebil. Deretter går nok ferden til mer indre strøk for kalving og sommerbeite. Men helikopter hadde vært fint å ha, tenk dere at jeg tok helikopteret og fløy til Bogen og tok panoramabilder av Morten Ulrichsen, det hadde vært noe det.


Dette har vært et vanlig syn utenfor fjøsdøra i det siste.


Her har reingjeterne fått reinflokken i bevegelse.


Kunne tenkt meg et helikopter til mange oppgaver, ser ganske morsomt ut.


Reinflokken er drevet over fjellkanten, så nå ser jeg dem forhåpentligvis ikke igjen på en stund.

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg