Til Stamsund med frakk 7

Her kommer de siste bildene og historien om den siste biten på heimturen fra Stamsund. En usedvanlig vellykket tur går mot slutten, inntrykkene er mange. Og aller sterkest inntrykk gjorde nok innseilingen til Stamsund. Det var helt magisk. Og det morsomste, jo det tror jeg også var Stamsund. Vi hadde planlagt å drikke øl på puben, men endte opp med riskrem på fiskarheimen. Og så må jeg ikke glemme alle møtene med hyggelige folk underveis, det gjorde reisen ekstra fin. Jeg er også evig takknemlig for at Morten oppførte seg så bra under hele turen.


Brønnøysund var siste havn før Rørvik, der vår reise både startet og sluttet.


– Hei, jeg heter Morten Ulrichsen og er på hurtigrutetur. Morten la stor vekt på å komme i kontakt med lokalbefolkningen på turen.


Mannen het Arne Hansen, og fortalte villig vekk om Brønnøysund og livet der.


Da vi spurte om hva som var den største severdigheten i Brønnøysund, var ikke Arne i tvil. Det måtte være det kombinerte båt- og busskuret nede på kaia.


Like utenfor Brønnøysund ligger det ødelagte fjellet Torghatten.


Fra Dolmsundet, ved flaggstangen kan dere se vår gode venninne Anne Brit Bøkestad Skillingsås som står og vinker til oss.


På kaia i Rørvik måtte jeg ta farvel med en hyggelig kar som ble et trivelig reisefølge nedover Helgelandskysten. Dessverre har min teflonhjerne glemt fornavnet, men han het Bragstad til etternavn. Og kommer fra Sparbu, men bor på Jessheim.

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg