Bananforskning

Ettersom jeg starter hver eneste dag med å spise en halv banan før jeg går i fjøset, er jeg ganske opptatt av kvaliteten på banan. Og jeg har ofte ergret meg over at bananene blir for fort brune og overmodne. Derfor ble jeg veldig glad da kk.no bragte nyheten om at det var utsondring av etylengass fra bananens stilk som forårsaket at bananene ble brune. Og at bananer skulle oppbevares hver for seg. Derfor har jeg gjennomført et forsøk med oppbevaring av banan i klase, og stilkemballert hver for seg. Bildene nedenfor taler vel for seg.


Bananene oppbevart i klase ser heller miserable ut, lite delikate og med en emmen alt for søt smak.


Dette er jeg veldig misfornøyd med.


Den single stilkemballerte bananen på kua i stua ser mye bedre ut.


Også bananen bak fjernsynsapparatet (ja jeg kaller det for det) har klart seg godt.


Selv bananen i vinskapet har beholdt kvaliteten, ved 12 graders varme. Jeg trodde dette kanskje var for kjølig, men neida.


Kjempefornøyd med resultatet av bananforskningen. Og husk å spørre etter singel stilkemballert banan neste gang dere er på butikken. Dette er fremtiden.

 

5 kommentarer
    1. Denne bloggen er perfekt for meg som trenger en latter i ny og ne 🙂 Skal ikke kimse av rosabloggere nei 🙂 jeg foretrekker de brune bananene da, de er søtere og mer smakfulle 🙂 Neste gang jeg skal til Trondhjem skal jeg definitivt innom Matkroken for både bilde og autograf !

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg