Heggkvist

Når det endelig kom litt snø, måtte jeg benytte anledningen til å få ryddet litt etter Hildes herjinger før jul. På denne plassen må jeg dra veden etter grusvegen et stykke, og da er det best at det er litt snø. Ellers blr ved full av grus og småstein, og det er lite gunstig når det skal kappes. Men for å nå i det som er vindfelt, måtte jeg hogge noen hegg som sto i vegen. Og hegg er virkelig Fandens makt og Satans verk. Kvisten er helt motbydelig, henger seg fast i alt, nabotrær, klær støvler. Det eneste godt en kan si om hegg er at den er hard i veden, og derfor god ved. Det har sikkert sammenheng med at Gammel-Erik har bruk for god favnved, sånn som har fyrer. Joda, jeg leste for ikke så lenge siden at Helvete er i ferd med å få sin renessanse. Og jeg er helt overbevist om at hegg er foretrukket fyringsved der i gården. Men jeg fyrer med hegg jeg og da…..


Klar til å gyve løs på heggen og den j***a heggkvisten.


Heggen henger seg fast i andre trær nærmest uansett, så her må jeg til med vinsjvaieren for å få den ned. I bakgrunnen bjørk som Hilde har veltet over ende.


Heggen er full av av ekkel, motbydelig kvist.


Men her har jeg fått has på heggen.


Heggkvist på svensk, eller Häggkvist da. Hun er ikke Fandens verk, tvert i mot Guds tjener. Noen vil til og med hevde at Carola er Guds gave(r).

5 kommentarer
    1. For ikke å snakke om at skiten kniper på kappsagbladet, også. Nå tenker jeg på trærne, altså. Tett og fin fyringsved er det, ja, men mye jobb.

    2. Er det meningen å være opptatt av pupper i verden???jeg angerer på at du kom til denne fine verden!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg