Grisejenta Mette

Som kubonde er det lett å bli opphengt i at å være bonde, er å ha kyr. Men det finnes jo også andre husdyrproduksjoner. Jeg kjenner en grisebonde, ei ung trivelig jente fra Sømna som har gjort bindaling av seg. Forleden var jeg på besøk hos henne og fikk være med i fjøset og hilse på grisene hennes. Det er fryktelig lenge siden jeg har vært inne i et grisefjøs, det jeg husker best er lydnivået når en kom inn i fjøset, grisens lyder altså. Men sånn var det ikke i fjøset hos Mette, bare litt tilfreds grynting. Av grisene må jeg understreke. Men det var virkelig trivelig å komme og se andre dyr enn de jeg til daglig omgås.


Her er jeg sammen med en av Mettes brune griser. Hun har mange hvite griser, noen brune også, men svartgris har hun ikke. Grisen til venstre.


Mette med en grisetass som liker seg i armkroken hennes.


Tryne mot tryne.


Mette viser fram en annen liten søting. Og nå vet dere også hvordan en grisebonde ser ut!


Griser er ålreite dyr.


En av Mettes purker sammen med sine små.


Etter fjøsbesøket måtte vi naturligvis ta et bilde sammen. Legg merke til de passende hettegenserne, fra Marius Gris selvfølgelig. De kan utmerket godt brukes utenom grisefjøset også. Beste plagget jeg eier og har. Hettegenseren og andre grisetøffe plagg finner du HER. Og skulle du få lyst til å bestille deg noe, bruk rabattkoden Terje, så får du 20% på alt i nettbutikken.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg