Elgjakt i morgen

Haha, nå er det vel noen som tror at jeg skal blogge om at jeg gleder meg til å gå på elgjakt i morgen. Men nei, det gjør jeg ikke, jeg skal ikke på elgjakt jeg. Har ikke vært på elgjakt siden 1980-tallet. Og jeg har ikke et øyeblikk savnet det heller. Ikke at jeg har noe i mot jakt, heller tvert i mot. Det er jo en fantastisk hobby for de som liker det, og man høster jo av naturens overskudd. Men altså ikke jeg, der er jeg nok ganske uvanlig blant bønder med elgareal på eiendommen. Men bønder er jo også like forskjellige som andre mennesker. Er ikke så mange bønder som blogger heller når jeg tenker meg om. Men som et lite apropos til elgjakta i morgen, her skal dere få noen elgbilder som min fotograf Frida Isadåra knipset i vinter.


Her går elgene og beiter like ved kalvebarnehagen vår.


Her bestemmer de seg for å stikke til skogs igjen.

Tror du ikke at de tok seg tid til å stoppe opp og rekke tunge til fotografen. Det var akkurat som om de ville demonstrere at de ikke var redde, for de visste at det ikke var jakttid. Er det andre som har erfaring med at elgene er frekke utenom jaktsesongen?

6 kommentarer
    1. Majestetiske, vakre dyr 🙂 Spiser gjerne elgkjøtt, men jakt? Nei, takk, det hadde jeg ikke klart. Har forresten en nydelig elg som bor her i området, vi kaller ham Helge og innbiller oss at han er kjæle-elgen vår 🙂

    2. Her er det nesten sånn at elgen står og gnager på bordkleinga på huset når det ikke er elgjakt, men de er søkk vekk i elgjakta.

    3. Fine elgbilder. mykje finare enn dei bestemor i Solør hadde på veggen sin. Eg har vore på elgjakt i Solør. Som vestlending, vel vand med hjortejakt i bratte lier var det å jakte elg i Solør sine skogar det nærmaste ein kan kome å skyte på bilar i ei rundkøyring i tettbebygde strok.

    4. Har du levd på lavkarbo(nade) siden 1980-tallet? Elgkjøtt er jo fantastisk til karbonader, men hvis behovet ikke er der så er det kanskje ingen vits i å jakte heller..
      Fine bilder, tøft med kalvebarnehage:-)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg