Løpetid

Som jeg tidligere har meldt her på bloggen, har jeg startet på en karriere som løper. Her kommer det noen bilder fra min debut som konkurranseløper. Løpet gikk under Rørvikdagene i strålende vær, samtidig som havtåka kjølte ned lufta slik at det ble behagelig å løpe. Jeg valgte den korte løypa på 5 km, da jeg er litt usikker på om jeg er så veldig utholdende.

Her registrerer jeg min deltakelse hos løpets sekretæriat. Løpsantrekket var Matkrokens T-skjorte, kilt og seler fra Blåkläder, og mine velbrukte Kangaroos joggesko med borrelås. Lisser er fortsatt noe dritt.

Før løpet ble jeg intervjuet av speaker Hallgeir Martin Lundemo. Han var imponert over at jeg så så veltrent ut. Nevner bare at han er en av Petter Northugs nærmeste støttespillere!

Fra starten av løpet, jeg måtte konkurrere både mot syklister og kvinner med barnevogn.


Her kommer jeg i mål midt i et folkehav, på tiden 17,58 på 5 km. Tiden er helt korrekt, enkelte har allerede dratt løypelengden i tvil. Dette synes jeg er utidig, og kan bidra til at jeg allerde nå legger opp som aktiv.

En synlig imponert Lundemo intervjuer meg etter målgang.

Gratis banan etter løpet, jeg benytter meg alltid av tilbud om gratis mat.

 

Senere på dagen var det premieutdeling på kaia, med Sommeråpentbåten som kulisse. Kommer med et eget blogginnlegg om den begivenheten.

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg