Lona bru

I min nye serie “Perler langs vegen”, vil jeg i dag presentere bussholdeplassen ved Lona bru på Kongsmoen i Høylandet kommune. Dette er en perle i mine øyne, et sted som har mye å by på for veifarende. Mildt sagt en oversett og undervurdert turistattraksjon.

Her ved Lona bru ligger severdighetene tett.

Selve hjertet i attraksjonen, praktisk busskur med intimt lav takhøyde.

Her passer jeg bestandig på å nyte kaffen jeg får gratis på YX Høylandet. Den har blitt passe lunka til jeg kommer hit på mine turer forbi. Benken er på tross av sin enkle design, utrolig komfortabel.

Foran selve brua viser jeg fram noe av den rike blomsterprakten som preger plassen. Bak meg ser dere både høymolsyre og mjødurt.

På motsatt side av vegen finne det en utrolig forseggjort fjellskjæring, vakkert dekorert med grønn mose. Mellom vegen og fjellet er det plantet vakre lupiner som selve rosinen over ien.

8 kommentarer
    1. Vakker og stilren dekor på planken over døra på skuret .
      Er det tradisjonell trskurd fra området ?? :)))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg