Potetdugnad med komplikasjoner

Dette sto på trykk i Norsk Landbruk 22. november 2012. 

Dugnad for å få potetavlinga i hus har lange tradisjoner. I høst deltok jeg som så mange ganger før i potetdugnad hos naboen. Han holder på tradisjonene og bruker gammeltraktor med kastehjulsopptaker. da kreves det at mange stiller som plukkere. Det er der jeg kommer inn. Jeg er bestandig nøye med å finne riktig antrekk til enhver begivenhet og anledning. Denne fine høstdagen landet jeg på fleecejakke og kilt. Det med fleecejakke gikk helt fint, mens kilten derimot viste seg å være mer kontroversiell. En av de kvinnelige potetplukkerne fikk utover dagen en lei tendens til å komme tett innpå meg bakfra, og til slutt kunne det ikke gå bra. Hun undervurderte tydeligvis sin egen evne til å takle sterke inntrykk. Heldigvis var det kyndig personell til stede, som fikk lagt henne i stabilt sideleie. Etter at hun kom til seg selv, fikk hun snakke ut om opplevelsen, såkalt debriefing. Etter det jeg vet, har hun ikke pådratt seg varige fysiske mèn.




4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg